Tillbaka till bloggen
blog image

Nytt i systemet

Publicerad: 24 april 2023

Efter att ha fokuserat på grundfunktionalitet och hantering av den betydande kundtillströmningen under 2022, har Lantero under 2023 flyttat fokus mot att förbättra användarupplevelsen och möte specifika kundönskemål.

Mycket av det arbete som görs kommer mest att märkas genom att hanteringen i systemet kommer att flyta på smidigare, att användarupplevelsen blir mer intuitiv och att nödvändig information finns tillgänglig när och där den behövs. Annat är mer konkret och speglar de behov vi uppfattar finns hos våra kunder.

Några exempel på de förändringar i tjänsten:

  • Det går nu att se när visselblåsaren senast tagit del av skickade meddelanden

  • Handläggare kan sätta ett eget namn på inkomna ärenden

  • Vi har lagt till en intern handläggningslogg, där handläggare exempelvis kan göra noteringar om aktiviteter under handläggningen av ett visst ärende

  • Förbättrad funktionalitet för PDF-sammanställningen, med mer information och större flexibilitet när i processen sammanställningen kan skapas

  • Det går att lägga in kundspecifika instruktioner för enskilda handläggningssteg, så att t.ex. processer, kontaktpersoner eller standardtexter kan läggas till (kontakta Lantero vid intresse)

  • Fler alternativ för inloggning: koppla till organisationens Single Sign-on (SAML) eller använd en 2-faktorsinloggning för ökad säkerhet (kontakta Lantero vid intresse)

Vi uppskattar förstås en vidare dialog om hur vi kan göra vår tjänst så bra som möjligt, så tveka inte att höra av er med tankar och synpunkter. Det kan både gälla visselblåsartjänsten och andra relaterade behov.